Sizin için uygun satış danışmanını arıyoruz
Araçlar her hava muhalefetinde ve her yol durumunda aynı standartta kullanılamayabilir. Bu sebeple hava durumu ve şartlara bağlı olarak gerekli önlemlerin alınması gerekir. Yağışlı havalarda güvenli sürüş için belli başlı noktalara dikkat etmek, önlemleri almak gerekir. Bu 3 dönemimizde yağışlı havalarda araba kullanırken nelere dikkat edilmeli, ani fren yapılırsa ne gibi sonuçlar da olabilir ve lastik basıncı nasıl ayarlanmalı gibi çeşitli sorulara yanıt vereceğiz
Araştırmaların birçoğu gösteriyor ki kazaların büyük çoğunluğu Islak zeminlerde araçların hakimiyetini kaybetme sebepli yaşanmaktadır. Bugün bir durum ortadan kalkması adına gereken şey sürücülerin dikkatli şekilde araçların kullanması ve Yağmurlu havalarda neler yapmaları gerektiğini bilmelidir. Bu noktada dikkate alınması gereken birkaç farklı öneri bulunmaktadır.
Yağmurlu havalarda araç sürerken ıslak zeminle aracın kaymaması gerekir için ani fren yapmaktan kaçınmak gerekmektedir. Bunun için de zeminin ıslak olduğunu varsayarak kontrollü şekilde araba sürmek etkili olacaktır.
Özellikle kalabalık yollardayken dikkat edilmesi ve bilinmesi gereken şey önünüzdeki ve arkanızdaki araçlarla beraber aranızdaki mesafeyi sürekli koruyarak gitmenin güvenli olacağıdır. Kırmızı ışıklarda ve ani frenlerde aracınızın kolay şekilde fren yapabilmesi adına sürüş mesafesin
Islak zeminlerde gidebilmek adına mevcut mevsimin şartlarına uygun lastikleri kullanmak oldukça önemli olacaktır. Yaz mevsimindeki ıslak ve zemin yani yağışlı bir hava ile muhatap olunuyorsa yaz lastiklerinin araba üzerinde olması gerekir. Kış mevsimi içinde aynı şeyi söyleyebiliriz. Dört mevsim lastikler de bu konularda çok aşağıda kalmayıp her iki mevsimde de yağışlı havalarda araba kullanmak için asgari şartları sağlamaktadır.in ayarlanması oldukça önemlidir. Şunu da eklemek gerek ki yağışlı havalarda ıslak zeminlerde iyi bir diş derinliği 1,6 milimetrenin üzerinde lastiklerin tercih edilmesi gerekir. Bunlara ek olarak lastik basıncının doğru şekilde ayarlanması da faydalı olacaktır. Uygun hava basıncının ne olduğunu bilmiyorsanız aracınızın kullanım kılavuzundan optimal değerleri öğrenebilirsiniz.
Yağışlı havalarda çukurların içerisinde dolan yağmur damlaları kimi zaman çukurları edebilmektedir. Özellikle yüksek hızla gidildiği girilen bir yolda bu tarz bir çukur yağıştan dolayı fark edilmezse oldukça ciddi Kazaların sebebi olabilir. Bu sebeple yollardaki su birikintisi dolu çukurlara dikkat ederek araç sürmeye özen göstermelisiniz.
Islak zeminlerde kaymanın en büyük sebebi frenleme işlemleridir. Özellikle virajlarda ani veyahut plansız fren yaparak aracın kayma olasılığını arttırabilirsiniz. Araç fren yaptığı gibi direksiyon hareketi ile daha fazla kayabilir niteliğe ulaşabilir. Bu sebeple viraja gireceğiniz belli olduktan kısa bir süre sonra yavaş yavaş frenleme yaparak aracınızı viraja hazırlamanın faydalı olacaktır.
Yoğun yağışlarda şoförlerin önlerini görmesi kimi zaman imkansız Hale gelebilmektedir. Bu durumu absorbe edebilmek adına yapılabilecek en iyi eylem silecekleri sürekli olarak çalıştırmak olacaktır. Bu sayede sağanak yağmur damlaları sebebiyle kapanan görüş açısının önüne geçilebilir.
Yukarıdaki tüm adımlara dikkat ederek zeminlerde güvenli sürüş için kendi adınıza önlemleri alabilirsiniz. Bunun yanı sıra özellikle çok yağışlı havalarda aracınızla çıkmadan önce aracınızın bakımlarının yapılı olduğundan emin olmanız gerekir. Zorlu dışı şartlar karşısında bakımı olmayan ve belli başlı arızası olan araçlar daha dirençsiz olacak ve birçok şeye yatkınlaşacaktır.
Yağışlı Havalarda Ani Fren Yapılırsa Ne Olur?
Aracınızla seyahat halindeyken yağışlı havalarda ani fren yaparsanız ıslak zeminin azizliğine uğrayarak aracınız kayabilir. Bu durum da aracın hakimiyetini kısa bir süre de olsa kaybetmenize sebep olur. Bu sebeple aracınızı kullanırken yukarıda da belirttiğimiz gibi ve kontrollü şekilde kullanmanız gerekir. Ani frenleme yapmaktan kaçınmak adına gerekli önlemleri alınabilir, aracın kaymasının önüne geçebilirsiniz.
Yağışlı Havalarda Lastik Basıncı Ayarı Nasıl Yapılmalıdır?
Özellikle Yağışlı havalarda lastik basıncı şu olmalıdır diye değer bulunmaz. Lastik basıncı değeri birbirinden farklı olmakla beraber bu değerler araçların kullanım kılavuzlarında yer almaktadırlar. Aracınıza ait kullanım kılavuzunu inceleyerek Aracınız için en uygun olan lastik basınç değerlerini öğrenebilirsiniz. Bunun dışında dışarıdan gelecek şu kadar basınç ayarı yapmalısın tarzı önerileri dinlemeyen kendinize iyilik yapmış olursunuz. Tekrar söyleyeceğimiz gibi her araç farklı lastik değerlerinde optimal performans ve yol tutuşu sağlayabilir.
Yağışlı Havalarda Kademeli Durdurma Nasıl Yapılmalıdır?
Bir aracın ani frenleme yerine olarak durdurulması her zaman için daha iyi sonuç verecektir. Bu sayede aracın ıslak zeminde kaymasının önüne geçilebilir. Bunu sağlayabilmek adına yapılması gereken şey özellikle Keskin virajlarda ve varılacak konumlardan önce hız düşürerek fren esnasındaki ivmelenmenin azalmasını sağlamaktır. Kademeli durdurma için yapılabilecek en iyi şey kontrollü, hız düşürerek ve aniden değil yavaş yavaş fren yapmak.
Son olarak belirtmek gerekir ki her araç farklı bir sistemdir ve lamaları farklı şekilde yapılır. Bu sebeple Aracınıza dair herhangi bir havada nasıl sürüleceğine Çevrenizdeki farklı araç sahiplerinden Tavsiye almak yerine Aracınıza ait kılavuzuna bakmak veya aracınızın teknik servisinden bilgi almak daha akılcı olacaktır. Aksi durumda yapacağınız yanlış bir ayarlama ile Aracınıza önlem almak yana Dursun daha fazla zarar verecek işlemler yapıyor olabilirsiniz. Bu işlemler sonucunda ıslak zeminde doğru düzgün araba kullan gibi maddi ve manevi zarar görmenin de önünü açacaksınız. Bu sebeple siz siz olun yetkililer dışında kimsenin Aracınız ile ilgili önerilerini dikkate almayın.
Yazar : Çetaş