Sizin için uygun satış danışmanını arıyoruz
* Fiyatlar model yılı, motor hacmi, renk ve opsiyonlara göre değişiklik göstermektedir.
RZ, yüksek hassasiyetli motor tork kontrolü ile temel olarak etkileyici bir performans sunar. İdeal ağırlık dağılımı ve yüksek tepki kabiliyeti için de akü ve motorun yerleri en uygun şekilde seçilmiştir. Bu konsepte "The Natural" (doğal) adı verilir. Yapısı, sürüş ve yol yüzeyi koşullarına bağlı olarak ön ve arka tahrik kuvvetini kontrol eden DIRECT4 dört çeker sistemine dayanmaktadır. Araç sürücünün hareketlerine doğrudan tepki verir ve Lexus Sürüş Özellikleri daha da yüksek bir seviyeye taşınır.
Lexus'ta bir ilk olan One Motion Grip (Kelebek Direksiyon) sistemi ve gelişmiş direksiyon kontrolü, mekanik bağlantı yerine elektrik sinyalleri ile insan ve makine arasında daha iyi bir ilişki oluşturur. Bu bağlantı sayesinde sürüş bilgileri daha doğru ve hızlı bir şekilde aktarılır. One Motion Grip (Kelebek Direksiyon) etkileyici bir manevra kabiliyeti ve güven veren bir performans sağlar. Bunun için hassas hesaplamalara dayanan kararlar verir ve lastikler ile frenlerden gelen gereksiz titreşimleri engeller.
Lexus'ta bir ilk olan DIRECT4 adlı dört çeker sürüş sistemi ve yeni geliştirilen yüksek güçlü eAxle motor, sürekli olarak hassas bir şekilde dört tekerleğe aktarılan sürüş kuvvetini kontrol eder. Yol yüzeyi ve sürüş koşullarından bağımsız olarak aracın yol ile temas şekline uygun şekilde çalışır, sürücünün isteğine uygun ve heyecan verici bir sürüş deneyimi sunar. Viraj alma hızı ve direksiyon açısı gibi önemli bilgiler, güç dağıtımını iyileştirmeye yardımcı olur ve aracın yol tutuşu ve dengesini mükemmel hale getirir.
RZ 450e'de Lexus'ta bir ilk olan özel BEV platformu (e-TNGA), aracın temel performansını ciddi şekilde artırır. Sürüşü daha keyifli ve heyecanlı hale getirir. Bu platform, aküyü araç tabanının altına alarak yüksek denge ve sürüş konforu sağlar. Ağırlık merkezi yere yakındır ve eylemsizlik momenti düşüktür.
Tasarım konsepti, BEV'lere özel kesintisiz hızlanma ve tork hissini yansıtmaktadır. İçten yanmalı motorun artık olmaması, aracın ön tarafındaki işlevsel gereksinimleri değiştirmiştir ve Lexus'u "silindirik gövde" ile yeni bir görsel kimlik yaratmaya yönlendirmiştir. Aracın içi BEV'in dinamik performansından ilham alır, sade ve kıvrak bir izlenim bırakır. Temelde işlevsel olmayı amaçlayan bir hacim olsa bile, yüksek kaliteli işçiliği yansıtan bir his verir.
Aracın içindeki sesler, araç ile sürücü arasında iletişim kurarak sürüş yapmanın heyecanını yansıtır. Mühendisler ses frekanslarını aracın hızına ve hızlanma gibi dinamik hareketler sırasında görülen ses seviyelerine uygun hale getirmiştir. Güç aktarma sisteminin tonu ve ses taşıma özellikleri, keyif verici olacak şekilde tasarlanmıştır. Kabin içinde en yüksek konfor için sessizliğe de önem verilmiştir.
Omotenashi felsefesi RZ'nin kabininde her yerde görülebilir. Minimalist,ferah ve lüks bir ortam sunar. Kaputtan başlayan ve kapılara doğru devam eden akıcı şekil, yere yakın gösterge paneliyle birleşir. Sade kapı döşemesi ve konsol da temiz ve geniş bir izlenim bırakır. Modern bir hacim ile desenlere odaklanan basit yüzeyler bir araya gelerek misafirperver bir özgürlük hissini yansıtır. Uzun dingil mesafesi arka koltukta büyük hacim ve geniş bir baş mesafesi sağlar. Bu da yolcular için daha ferah bir ortam yaratır. Ayrıca sunulan panoramik tavan da genişlik hissi ve önden arkaya doğru genişleme duygusu verir.
Ortam aydınlatması, sürüş sırasında zengin bir deneyim sunar. Sunulan 14 ayrı renk, siz dışarıda yaşanan eşsiz doğa olaylarını izlerken, araç içinde o duygu ve hisleri aynı şekilde hissetmeniz için tasarlanmıştır. Ayrıca dünyanın ilk In-ei aydınlatma sistemi olarak kapılar açılıp kapatıldığında kapı döşeme süslemelerine yansıtılan ışığın tonunu değiştirir, iç mekanı daha şık hale getirir.
BEV'lerin kıvrak sürüş performansını yansıtan Mekanik Camgöbeği ve Lexus'un en yeni metalik dokusuna sahip olan Sonik Bakır gibi altı dış renk vardır. Mevcut çift tonlu renk düzeni, silindirik gövdenin önünden kaputun üstü ve tavana kadar koyu bir siyah renk içerir. Logo, RZ'nin silindirik gövdesini vurgulayan modern bir tarz yaratır.
RZ'deki Lexus Safety System +, birinci sınıf gelişmiş güvenlik teknolojilerini daha hızlı bir şekilde geliştirme ve daha fazla araçta kullanma yönündeki felsefemize dayanmaktadır. Proaktif Sürüş Desteği işlevinin de eklenmesi ile sürücü çeşitli durumlarda desteklenir. Sürücünün durumuna uygun şekilde en iyi kontrolün yapılması, güvenli bir sürüşe katkıda bulunur. İşlevler arasında sürücünün yanlara baktığını veya direksiyon başında uyuyakaldığını algılayan ve önceden uyaran Çarpışma Öncesi Güvenlik sistemi vardır.
Ortadaki büyük dokunmatik ekran, yumuşak düğmeler ile birçok işlevi entegre olarak sunar. Düğmelerin boyutu, şekli, yerleşimi ve gösterdiği bilgileri tasarlarken büyük özen gösterilmiştir. Böylece kolay kullanım için en uygun şekil ve yerleşim elde edilmiş, tüm işlevlerin ne sıklıkta kullanıldığı da dikkate alınmıştır.
BEV'lere özgü yüksek kapasiteli aküler ve invertördeki silikon karbür yarı iletkenli parçalar ile düşük kayıplı teknolojilerin kullanımı, aracın 400 km (250 mil) olduğu öngörülen elektrikli sürüş menzilini uzatmaktadır. Yüksek güçlü şarj kapasitesi ile tüm ülkelerdeki müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılar. RZ'nin akü uyarı sistemi, kışın ve soğuk bölgelerde bile akülerin kısa sürede şarj edilebilmesini sağlar. Gelişmiş akü kontrol teknolojisi, birinci sınıf akü kapasite korumasıyla (10 yıldan sonra %90 veya üzeri) müşterilerin uzun süre boyunca aracı kendinden emin bir şekilde sürebilmesini sağlar.