Sizin için uygun satış danışmanını arıyoruz

Loading...
Aracımı Değerlendir    Beğendiğim Araçlar   
+
  Aracımı Değerlendir    Beğendiğim Araçlar
BLOG

Triger Kayışı Nedir? Neden Kopar?

Eklenme Tarihi:
06 Ocak 2023
Triger Kayışı Nedir? Neden Kopar?

Araba ile fazla ilgili olmayan kimselerin bile birkaç defa duyduğu Triger kayışı, araç ve motor için kritik parçalardan biridir. Triger isminin yanı sıra zamanlama kayışı olarak da anılmaktadır.  İlgili parçanın belirli aralıklar ile değişmesi araç sağlığı ve performansı için önemlidir. Bu içerikte Triger kayışı nedir, Triger kayışı ne işe yarar gibi soruların yanıtları tüm detayları ile sunulmaktadır.

    Triger kayışı ne işe yarar?

Triger kayışının en temel görevi motorun senkronizasyonunu sağlamaktır. Oldukça kritik konuma sahip olan parça, performansa yaptığı katkının yanı sıra güvenlik için de katkıda bulunur. Krank mili tarafından gelen hareket eksantrik miline aktarılırken aradaki iletim görevini Triger kayışı üstlenmektedir.  Triger kayışının bu iki parçaya konumlanmasında gergi bilyesi kullanılırken, bir diğer partner olan devir daim pompası da motor soğutma sıvısının sistem içerisine aktarır.

Bu gibi iki önemli parçanın iletiminde yol alması sebebi ile Triger kayışı bakımına dikkat edilmeli, kullanım ömrü dolmadan değiştirmeye özen gösterilmelidir. Triger kayışı, devir daim pompası ve gergi bilyesi parçalarında sorun çıkması halinde motorda önemli hasarlar ortaya çıkmaktadır.

    Triger kayışı neden kopar?

Birçok araba parçasında da olduğu gibi Triger kayışı da kullanım ömrüne sahip bir parça. Bu sebeple düzenli aralıklar ile bakım yapılarak kullanım ömrünün uzatılması ve zamanı geldiğinde değiştirilmesi gerekmektedir.

Triger kayışı kopmasının ardından araç büyük bir ses çıkararak istop edebilir. Zorlanması halinde motorda aşınma yaşanarak yanmaya kadar varabilecek hasarlar meydana gelebilir. Eğer araçtan bu tip gürültü geldi ve istop ettiyse aracı tekrar çalıştırmaya çalışmak yerine destek çağırmak daha sağlıklı bir hamle olacaktır.

Triger kayışı kopması durumunda sadece kayış değil gergi bilyesi ve devir daim pompası da yenilemeye tabi tutulmalıdır. Bu üç parçanın herhangi biri arıza yaptığında Triger kayışı olup olmadığına bakılmaksızın yine de yenileme yapılmalıdır.

    Triger kayışı neden ses yapar?

Triger kayışından geldiği düşünülen sesler kimi zaman diğer parçalardan da gelebilir. Yenileme işlemlerinde sistemin tam olarak yenilenmemesi sebebi ile kimi zaman devir daim pompası ve gergi bilyesi tarafından ses çıkması gözlemlenir. Bunun önüne geçmek adına değişim ve yenileme işlemlerinin üç parçayı da kapsayacak şekilde yapılması gerekir.

Bunların yanı sıra ilgili bölgedeki parçalardan kaynaklı da ses olma ihtimali bulunur. Bu sebeple sesin tam olarak hangi konumdan geldiğini bir araç atölyesinde tespit ettirmek en sağlıklı hareket olacaktır.

    Triger kayışı neden sıyırır?

Arabalarda sıkça rastlanılan arızalardan biri de Triger kayışı sıyırmasıdır. Triger kayışı sıyırma sebebi genellikle kullanım ömrü sebepli oluşan yıpranmadır. Bu durumun önüne geçmek için öncelikle bakım sonra da zamanında değişim gerekir.

Kullanıldıkça eskiyen bir yapıya sahip olan Triger kayışı zaman geçtikçe aşınmaya başlar. Buna ek olarak kayışın esnekliği de zaman içinde azalarak daha sert bir forma kavuşur. Bu durum da sıyırmasının başlıca nedenleri arasında yer alır. Triger kayışının sabit olarak çalışmasında önemli ayarlardan biri kayış gerginliğidir.

    Triger kayışı ne zaman değişir?

Arıza sonucunda kayışın zarar aldığını görmeden bazı noktalara dikkat edilerek kayışın değişim tarihi öne çekilebilir. Kayış kontrolü sırasında yıpranma görülmesi ve sertleşmesi gibi durumlar gözleniyorsa kayışın değişmesi gerekir. Bu durum motordan motora fark ettiği için belirli bir değişim süresi vermek tahmini olacaktır.

Kayışın değişmesi için motor ustalarından destek almak gerekebilir. Bu sebeple daha kayış değişimi konumuna gelmeden bir ustaya göstermek en doğru adım olacaktır. Usta, ilgili kayışın durumuna bakarak araç sahibine en doğru bilgiyi sağlatacaktır.

    Triger kayışı ne kadara değişir?

Artan araç fiyatları ile yedek parçaların da pahalanması beklenen bir gerçek bu sebeple basit olarak da gözükse Triger kayışı da önemli ücretlere değiştirilmektedir. Her araç için farklı bir fiyat baremi belirlenirken, orta sınıf araçlarda 1000 ile 2000 TL arasında Triger kayışı değişimi yapılmaktadır.

    Triger kayışının bittiğini nasıl anlarız?

Yolda kalmamak, aracın motorunda geri dönmesi maliyetli olacak hasarlar oluşmaması için Triger kayışı ne zaman biter sürecini yorumlayabilmek gerekir. Bunun için yukarıda da ifade edildiği gibi kayışın ilgili bölümde nasıl konumlandığı, iç ve dış formunun ne durumda olduğu ve sertlik derecesi gibi kriterlere bakarak Triger kayış bitme süresi hakkında fikir oluşturulabilir.

 

Yazar : Çetaş Dijital

Arkadan İtişli Araç Ne Demektir?
Arkadan İtişli Araç Ne Demektir?
Araçlarda sürekli olarak duyduğumuz arkadan itiş ve dört tekerden çekiş gibi kavramlardan birine bu içerikte detaylandırma yapılmıştır. Bu içerikte arkadan itişli araç ne demektir, alırken nelere dikkat etmek gerekir ne gibi özellikleri bulunur de...
Ekleme Tarihi: 19.10.2023
Coilover Nedir? Ne İşe Yarar? 
Coilover Nedir? Ne İşe Yarar? 
Coilover, araç tutkunlarının heyecanını ve merakını tetikleyen bir sürüş konseptidir. Bu teknoloji, adrenalin tutkunları için adeta bir heyecan kaynağıdır. Otomobilin süspansiyon sistemine entegre edilen bu özel yapı hakkında daha fazla detayı içe...
Ekleme Tarihi: 19.10.2023