Sizin için uygun satış danışmanını arıyoruz

Loading...
Aracımı Değerlendir    Beğendiğim Araçlar   
+
  Aracımı Değerlendir    Beğendiğim Araçlar
BLOG

S-Tronic Şanzıman Ve Özellikleri

Eklenme Tarihi:
01 Aralık 2023
 S-tronic Şanzıman ve Özellikleri

S-Tronic Şanzıman Ne Demektir?

Son yıllarda ucuz fiyatlara çıkardığı süper güçlü otomobillerle dikkat çeken Audi markası şanzıman tipiyle dahi kendinden söz ettirmekte. S-tronic şanzıman ile beraber otomobilde devrim niteliğinde değişiklikler yapan marka performans ve verimlilik konularında çıtayı oldukça yukarıya taşıdı. Bu içeriğimizde S-tronic şanzıman nedir, diğer şanzımanlardan farkı nedir, hangi araçlarda S-tronic şanzıman bulunur gibi çeşitli sorulara en detaylı yanıtları bulabilirsiniz.

S-Tronic Şanzıman Ne Demektir?

Audi otomobillerde yer alan S-tronic şanzıman ile beraber alışılagelmiş manuel vites kutusu daha sportif ve verimli bir hale gelmektedir. Bu şanzıman tipi özel bir kombinin sonucunda oluşturulmuş olarak kullanıcılara sunulur. Şanzıman sayesinde normalden daha yüksek performans alınabilirken, bu performansı sağlayan diğer vites tiplerine göre daha uygun fiyatlarda çözüm sağlanmış olmaktadır.

S-tronic şanzıman 7 vitesli çift kavramalı şanzıman olarak da anılmaktadır. Benzer seviyedeki diğer 6 vitesli araçlara göre daha fazla kullanım opsiyonu ve performans sunan bu şanzıman yumuşak ve hızlı vites geçişlerine sahiptir. Bu vites geçişleri süresince güç akışında hiç kesinti olmadığı gibi daha kolay bir kullanım da sunulmaktadır.

Audi araçlarda kullanılan S-tronic şanzımanın bir diğer önemli özelliği de yakıt tüketimi ve emisyon değerlerinin düşmesinde direkt olarak katkı sağlaması denilebilir. Vites değişikliklerinde gücünü kesmemesi sayesinde akışın devamı yine beraber daha az yakıt tüketimi ortaya çıkar.

S-Tronic Şanzımanın Farkları Nedir?

Diğer şanzıman tiplerine göre S-tronic şansıma vitesleri kontrol eden 2 alt şanzımandan oluşmaktadır. Motor çalıştığı esnada her 2 şanzıman da motorla eşlenik olarak çalışırken motora güç veren içlerinden yalnızca biridir. Kullanılan bir örnek vermek gerekirse araç 2 vites birden arttığında üçüncü viteste devreye girerek daha pürüzsüz bir şekilde sürüş sağlanır. Oluşacak herhangi bir sarsıntı durumunda K1 ve K2 vitesleri yer değiştirirler.

Konforlu sürüş ve yüksek performans her otomobilde mevcut olan ve her şanzımanın sağlayabileceği bir özellik değildir. Kimi araçlar çok konforlu olmasına rağmen performans konusunda yeteri kadar iddialı değildir. Kimi araçlar da performans konusunda çok güçlü olsa da motorun gücüyle paralel olarak kontrol edilmesi zor bir yapı ortaya koyar. S-tronic şanzımanla beraber her ikisini de aynı anda sağlamak mümkün hale gelir. Çift kavramalı şanzıman olmasının etkisi bu doğrultuda büyüktür. Sarsıntıları önlenmesiyle beraber vites geçişlerinde sürüş konforunu bozmadan ilerlemeyi sağlar.

S-tronic şanzıman 550 Nm’ye o kadar tork üretilebilmektedir. Bu şanzıman ayrıca 9.000 RPM değerine kadar ulaşan hızlardaki motorları kontrol altında tutabilirler. Tüm bu performans ve olağanüstü konfor sunumuna ek olarak 70 kilo ağırlığındaki bu şanzımanın yüksek verimliliği sayesinde düşük yakıt tüketimi sunması da cabasıdır denebilir.

 

S-Tronic Şanzıman Otomatik Midir?

7 ileri çift kavramalı olan S-tronic şanzıman içerisinde hem manuel hem de otomatik vites bulundurmaktadır. Bu noktada performans ve sürüş konforunu beraber sunmasının ana sebebi de budur. Bu sebeple S-tronic şanzıman bulunan bir araca hem manuel hem de otomatiktir demek yanlış olmaz.

Araç bu sayede vites geçişlerinde otomatik araçtaki gibi pürüzsüz bir deneyim elde ederken, hızlanma konusunda da manuel kadar keskin bir geri dönüş alabilmektedir. Özellikle yüksek hız tutkunlarının bir araçta en seveceği tipte kullanımı sunarlar.

Genel olarak son yıllardaki araçların her birinde gördüğümüz bir şey var ki her araç kendi içerisinde bir sürüş moduna sahip. S-tronic şanzıman dairesinde otomatik ve manuel olmak üzere 2 farklı vites bulunurken manuel moda vitesler oldukça hızlı bir şekilde değiştirilebilmektedir. Bunun yanı sıra otomatik moda da D (Sürüş) ve S (Spor) olmak üzere 2 ayrı sürüş programı bulunur. Kullanıcılar aracı nasıl kullanmak istediklerine yönelik olarak hem vitesi hem de bu sürüş modlarını deneyimleyebilme şansına sahiptir.

S-Tronic Şanzıman Kullanırken Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Her şarjım anda olduğu gibi S-tronic şanzıman kullanırken de nelere dikkat edilmesi gerektiği hakkında birkaç bir şey bulunmaktadır. Örneğin araçta yüksek yakıt verimliliği özelliğinden faydalanmak isteniyorsa aracı doğru viteste sürmek oldukça kritik olacaktır. Misal olarak şehir içerisinde hız sınırının düşük olduğu yollarda spor modda otomatik viteste aracı kullanmak mantıklı olmayacağı gibi fazladan benzin tüketilmesine de sebep olacaktır.

Aynı şekilde yüksek hız sınırlarının olduğu otoyollarda daha düşük performans için tasarlanan vites modlarını kullanmak araç motoru ve şanzımanı gereksiz strese sokacağı gibi daha düşük performanslı çalışmasını sağlayacak ve fazladan yakıt tüketmesinin de önünü açacaktır. Bu sebeple S-tronic şanzıman kullanırken doğru sürüş vitesi ve modunda olunduğundan emin olunmalıdır.

Tüm bunlara ek olarak her ne kadar doğru sürüş modu ve doğru vitesi bulamazsanız dahi S-tronic şanzıman tasarım açısından o kadar kuvvetlidir ki yine de benzerlerine göre daha az yakıt tüketimi sunacak ve emisyon değerleri sayesinde daha az kirli madde salınımı yapacaktır. Aracın performansı ve diğer değerlerinin bu derece faydalı olması gerçekten iyi bir deneyim diyebiliriz.

 

S-Tronic Şanzımana Sahip En Popüler Araçlar Hangileridir?

 

Audi A3 Sportback 2.0 TDI quattro

Audi’nin Giriş seviye araçlarından olan A3 modelinin Sportback 2.0 TDI quattro sınıfı araçlarında S-tronic şanzıman bulunmaktadır. Oldukça güçlü olan bu araç performansıyla kullanıcıların çabucak dikkatini çekmekte. Aracın kaputunun altında 135 Kw gücünde 2.0 turbo şarjlı 4 silindirli dizel motor bulunmaktadır. Bu motorla beraber maksimum 230 km/s hıza ulaşırken sıfırdan 100 km hıza çıkması ise yalnızca 6,9 saniye sürmektedir. Bu güçlü performansının yanı sıra araç şehir içinde ortalama 5.5 lt, şehir dışında ise 4.4 lt benzin tüketmektedir.

Audi A4 3.0 TDI quattro

Audi'nin orta sınıfında bulunan A4 modeli en üst serisi olan 3.0 TD quatro serisi ile beraber yüksek performansı yakıt verimliliğiyle birleştirmekte.  Donanımında 7 ileri S-tronic şanzıman yar alan araç kaputunun altında 160 kW gücünde 3.0 turbo şarjlı 6 silindir dizel motor barındırmaktadır. Bu özellikleri sayesinde azami olarak 250 km hıza çıkarken, sıfırdan 100 km hıza sadece 6,3 saniye içerisinde ulaşmaktadır. Arat şehir içinde ortalama 5 lt yakıt tüketirken şehir dışında da ortalama 4,5 lt yakıt tüketmektedir.

Audi A5 Sportback 3.0 TDI quattro

Biraz daha üst sınıf araçlara giren Audi A5 3.0 TDI modelinde S-tronic şanzıman bulunmaktadır. Aracın kaputunun altında 180 kW gücünde 3.0 turbo şarjlı 6 silindir dizel V motor yer almakta. Bu motor sayesinde azami olarak 250 km saat hıza ulaşan araç sıfırdan 100 km hıza sadece 5,9 saniyede ulaşabilmektedir. Aracın şehir içi yakıt tüketimi ortalama olarak 7,4 lt iken şehir dışı yakıt tüketimi ise ortalama olarak 5,5 lt seviyelerindedir.

Audi Q3 Sportback 35 Turbo FSI

Audi'nin giriş seviyesi SUV araçlarından olan Q3 de içerisinde 7 ileri S-tronic şanzıman bulunduran araçlarındandır. Araç giriş seviyesi olsa da oldukça tatmin edici seviyede özelliklere sahiptir. Kaputunun altında 110 kW gücünde 1.5 4 silindir motor yer almaktadır. Bu motor özellikleri sayesinde saatte maksimum 210 km saat hıza çıkılırken sıfırdan 100 km hıza çıkması ise 9,4 saniye sürmektedir. Aracın ortalama yakıt tüketimi ise 6,8 litredir.

Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro

Audi'nin orta seviye SUV araçlarından olan Q5 de 7 ileri S-tronic şanzımanı ile beraber gelen modeller arasında yer almaktadır. SUV bir araç için oldukça tatmin edici seviyede performans sunan araç modern tasarımı ile dikkatleri üzerine çekmekte diyebiliriz. Kaputunun altında 150 kW gücünde 2.0 4 silindir turbo şarjlı bir motor yer almaktadır. Araç motorla beraber saatte maksimum 220 km saat hıza çıkılırken sıfırdan 100 km hıza çıkması ise 7,6 saniye sürmektedir. Aracın ortalama yakıt tüketimi ise şehir içinde ortalama 6,1 litre, şehir dışında ise ortalama 4,9 litredir.

 

Yazar : Çetaş

Arkadan İtişli Araç Ne Demektir?
Arkadan İtişli Araç Ne Demektir?
Araçlarda sürekli olarak duyduğumuz arkadan itiş ve dört tekerden çekiş gibi kavramlardan birine bu içerikte detaylandırma yapılmıştır. Bu içerikte arkadan itişli araç ne demektir, alırken nelere dikkat etmek gerekir ne gibi özellikleri bulunur de...
Ekleme Tarihi: 19.10.2023
Coilover Nedir? Ne İşe Yarar? 
Coilover Nedir? Ne İşe Yarar? 
Coilover, araç tutkunlarının heyecanını ve merakını tetikleyen bir sürüş konseptidir. Bu teknoloji, adrenalin tutkunları için adeta bir heyecan kaynağıdır. Otomobilin süspansiyon sistemine entegre edilen bu özel yapı hakkında daha fazla detayı içe...
Ekleme Tarihi: 19.10.2023