Sizin için uygun satış danışmanını arıyoruz
Spor araba denildiğinde akla gelen ilk şey hiç şüphesiz performanstır. İlk gaza basınçla beraber 0 kilometre hızdan 100 km hıza saniyeler içerisinde çıkan bu araçlar herkesin hayallerini süslemekte desek yanlış olmaz. Spor araçların bu kadar güçlü olmasının arkasındaki en büyük etken ise hiç şüphesiz güçlü motorlardır. Diğer araçlara göre daha hafif ve yüksekliği daha düşük olan bu araçlar kabuklarının altında birer canavar besliyorlar desek yanlış olmaz.
Bu noktada birçok kullanıcının merak ettiği konulardan biri de en az yakan spor arabaların hangileri olduğu üzerinedir. Evet kabul etmek gerekir ki spor arabalar şehir içinde kullanılan sedan arabalar, hatchback arabalar veya SUV araçlara göre benzini “içiyor” desek pek yanlış olmaz. Fakat hemen hemen hepsi de çok yüksek seviyede yakıt tüketmiyor. Bu içerikte en az yakan spor arabalar hangileri, yakıt tüketimleri neler detayları ile beraber okuyabilirsiniz.
Spor araba denildiğinde ucuz modellere baktığımızda bunlar arasında mutlaka Mazda’ya rastlamak mümkün diyebiliriz. Mazda MX 5 Miata spor araba severler tarafından ilk çıktığı 1989 yılından bu yana oldukça sevilen bir araba. Klasik modelindeki far yapısı, sonrasında gelen küçük ama güçlü bir araba portresi çizmesi ile beraber dünya çapında popüler bir araba haline geldi.
Boyutları küçük ve haklı olan araç Japonların en ünlü spor otomobili denebilir. Üstü açık modelleriyle beraber bir dönem özellikle Avrupa piyasasında adından cidden söz ettirmişti. Tabii ki durumlar bununla sınırlı değil ve araç hala günümüzde üretilmeye devam ediyor. Modern Mazda MX-5 Miata yakıt tasarrufu konusunda tüm spor arabalar arasında zirvede yer alan isim. Küçük boyutlarına rağmen kaputunun altında canavar 6.0 saniyede 100 km hıza ulaşabiliyor ve ortalama olarak 7.84 lt benzin tüketmekte. Tabii durum bununla sınırlı değil. Aracın yol tipine göre harcadığı benzin oranı şehir içinde 9,05 litre, şehir dışı otoyollarda 6.92 lt olarak karşımıza çıkıyor. Aracın spor araba olmasına karşın bu seviyelerde yakıt tüketimi oldukça şaşırtıcı.
Ülkemizde son yıllarda adını sıkça duyuran Lexus markası spor kesimleri, modern görünüşü yüksek performanslı araçlarıyla beraber piyasada adını duyurmaya devam ediyor. Bu listede yer alan ikinci arabamız olan Lexus LC 500h ise oldukça güçlü bir spor araba olmasına karşın yakıt tasarrufu konusunda da başarılı işlere imza atan bir araç. Listede yer alan tek hibrit araç olan Lexus LC 500h 354 beygir gücü üreten 3,5 litrelik V6 bir motora sahip. Oldukça düşük seviyede yakıt tüketmesine Karşın araç ciddi manada hızlıdır. Öyle ki 4,7 saniyede 100 km/saat hıza ulaşmanın yanı sıra, azami olarak da 270 km/saat hıza sahip. Bu özellikleriyle beraber en hızlı 10 Lexus araç listesinde yer aldığını da söylemek gerek.
Ülkemiz ve dünya genelinde oldukça yaygın şekilde kullanılan BMW’nin bir arabasının bu listede olmamasını düşünemiyoruz. Yıllardan bu yana özellikle makam ve spor araçlarda ülkemiz için önde gelen markalardan olan firma bazı araçlardaki yakıt verimliliğiyle cidden şaşırtmakta. Bunların arasında spor araçlarından olan Z4 modelde yer alıyor. Yeni serileri yapı olarak toyota'nın supra modeline oldukça benzeyen bu araç turbo şarjlı 2,0 litrelik dört silindirli veya 3,0 litrelik altı silindirli motoru beraberinde getiriyor. 2 motor seçeneğinden ilki olan 2.0 motoru içeren BMW Z4 araçlar için yakıt tüketimi 100 kilometrede 8.4 lt iken, 3.0 motoru içen araçlarda yakıt tüketimi 9.05 litredir. Şunu söylemek gerek özellikle 6 silindirli bir araç için 9.05 lt gibi bir değer oldukça şaşırtıcı bir tüketim oranıdır. Cabrio ve spor araç severler için Z4 hem spor ve performanslı bir kullanım sunarken yakıt verimliliğiyle de cepleri çok yakmayan bir araç.
Japon teknolojisinin yollara sunduğu en karizmatik ve en güçlü araçlardan biri olan Toyota Supra listede dördüncü sırada yer almaktadır. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi performans verileri BMW Z4 modeliyle oldukça benzerdir. Bunun temel sebebi ise otomotivin vazgeçilmezi olan farklı firmalarla çalışma prensibinin yeni Supra araçlarda devam etmesi. Supra içerisindeki donanımların birçoğu direkt olarak BMW tarafından üretilmekte. Özellikle 1988 yılından bu yana spor arabanın şehirdeki tezahürü haline gelen bu araç günümüzdeki yapısı ile içerisinde 2,0 litrelik turbo-dört ve 382 beygir gücünde motor bulundurmaktadır. 8 ileri otomatik vites olan araç 100 kilometrede ise 8.4 lt yakıt tüketmektedir.
zamanın en göze çarpan spor arabalarından olan audi TT modeli yakıt verimliliği açısından da spor araba performansı gibi yüksek bir performans vermektedir. Yapı olarak R8 modelini andırması ile beraber mini R8 olarak da adlandırılmaktadır. Aracın piyasaya çıktığı yıllardan bu yıllara kadar ikon konumunda bulunmasını sağlayan yegane unsur olsa şehir içinde verdiği yüksek performanstır. Günümüzde hala üretilmeye devam etmediği için birçok kullanıcı özgün olsa da geçmişte üretilen modellere hâlâ günümüz trendinde üretilen birçok arabanın çok ötesinde performans sunmaktadır. Araba içerisinde yedi vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman yer alırken, kaputunun altında ise 228 beygir gücü üreten 2.0 litrelik turboşarjlı bir motor yer almakta. Araç 5,2 saniyede 0dan 100 km/saat hıza ulaşabiliyor olmasına karşın 100 kilometrede sadece 9.41 lt yakıt tüketmekte. Bu değerler sadece Audi TT modelini kapsamakla beraber TT S ve TT RS gibi modellerde durum daha farklıdır. Bu modellerde motor gücü ve motor hacmi daha farklı olduğu için daha yüksek performans ve daha yüksek yakıt tüketimi mevcuttur.
listenin altıncı sırasında neredeyse herkesi şaşırtan bir araç bulunuyor. İlk çıktığından bu yana hangi modeli olursa olsun motorunun gücüyle var olan ve bunun paralelinde oldukça fazla yakıt tüketen Ford Mustang, EcoBoost modeli ile beraber geçmişten bu yana çizdiği karakterin dışında bir araç durumunda. Amerikan arabası denildiğinde akla gelen ilk araç hiç şüphesiz Ford Mustang diyebiliriz. Ford Mustang Ecoboost bu çizgileri taşıyan bir araba olmanın yanı sıra kaputun altında diğer serilere göre farklı motor seçeneğine sahip. Söz konusu motor turboşarjlı dört silindirli 310 beygir gücüne sahip bir canavar diyebiliriz. Bunun yanı sıra araç Yüksek Performans Paketi ile ekstra 20 beygir gücüyle de elde edilebilmekte. 6 ileri manuel ve 10 ileri otomatik şanzıman beraber sunulan bu araç sadece 5,1 saniyede 100 km/saat hıza ulaşabilmekte. Geçmişten bu yana resmen yakıtları tam anlamıyla “içen” Mustang, EcoBoost modeli ile sadece 9.41 lt yakıt tüketmekte. Tüm seri arasındaki spor tipinle olan en düşük yakıt tüketimine sahip araç diyebiliriz.
Ford mustang ile beraber yıllardan bu yana spor araba endüstrisinin ikon araçlarından olan chevrolet camaro da bu listede şaşırtıcı bir şekilde yer alıyor. Tıpkı Mustang gibi yakıtı fazla tüketilmesiyle tanınan bu araç yeni modellerinde geçmişin aksine daha tasarruflu bir yol izlemekte. Araç donanımında yer alan sekiz vitesli otomatik şanzımana 275 beygir gücüne sahip dört silindirli bir motor eşlik etmekte. Bu canavarın yakıt tüketimi ise 100 kilometrede ortalama olarak 9.41 lt seviyesinde. Şunu belirtmek gerek ki bahsettiğimiz araç bir binek araç değil, baştan aşağı şasisi ve yapısıyla spor araba olan bu model bu açıdan bakıldığında oldukça düşük bir yakıt tüketimine sahip.
Listenin sekizinci sırasında Asya pazarının sunmuş olduğu en güçlü 2 spor araba beraber yer almakta. Gerek Toyota GR86 gerek ise Subaru BRZ giriş seviyesi sayılan spor otomobillerdir. Bu araçlar piyasadaki spor araçların birçoğuna göre güçsüz olarak adlandırılsalar da bu araçlar fiyat aralığındaki en güçlü spor araba konumundalar. Bunun yanı sıra kabuklarının altında 228 beygir gücünle 2.4 litrelik bir motor yer almakta. Şehir içi kullanımlar için ideal olan bu araçlar 100 kilometrede 9. 41 lt benzin tüketmekte.
Listeni dokuzuncu sırasında aslında 2 adet araba bulunmakta. Porsche markasının en önde gelen ve en çok tercih edilen Cayman modeli spor arabasıyla beraber 718 Boxter modeli benzer kullanımlar sunmakta. Üretim yapmaya başladığından bu yana spor araba piyasasının en önde gelen markalarından olan Porsche yakıt tüketimi açısından da oldukça tasarruflu bir yol izliyor denilebilir. Her 2 araç modelinde de aynı motoru kullanılırken bu motor 2,0 litrelik, turbo dört silindirli ve 300 beygir gücü üretmesi ile hayli güçlü bir motor denilebilir. Bunun yanı sıra 4,9 saniyede 0-100 km / saat hıza ulaşmakta. Bu 2 canavarın yakıt tüketimi ise 100 kilometrede 9. 8 litre seviyelerinde.
Listenin son sırasında yer alan Nissan Z oldukça güçlü ve modern bir spor araba diyebiliriz. Listedeki diğer araçlara göre daha fazla yakıt tüketen bu araç sınıfa göze alındığında verimli yakıt tüketiyor tabirine uygun bir araç denilebilir. İkonik 350 z modelinin ardından gelen ve bir efsanenin adını taşıyan bu model 400 beygir gücü üreten 3,0 litrelik çift turbolu V6 bir motordan bir güç alıyor. Dokuz vitesli otomatik şanzımanı olan araç 4,3 saniyede 100 km/saat hıza ulaşabiliyor. Araç hakkında esas konuya gelirsek aracın şehir içinde yaklaşık olarak 100 km’de 10.69 litre yakıt tükettiğini söyleyebiliriz. Şehir dışı kullanımlarda ise bu oran 9.8 litre seviyelerine gerilemekte. Bu değerler ile bir spor araba için listenin sonuncusu olsa da genel ortalamada tasarruflu bir kullanım sunuyor denilebilir.
Temel olarak bu listede yer alan araçların bir Fiat Egea veya Citroen C-Elysee gibi 100 kilometrede 4 – 5 litre yakmasını beklemek gerçekçi olmayacaktır. Bu sebeple araç listelemesinin spor araçlar özelinde olduğuna dikkat ederek bakmak gerekir. Bu doğrultuda sunduğu performansa göre Lexus LC 500h modelinin ortaya koyduğu değer ve yakıt tüketimi gerçekten ağzı açık bırakacak cinsten denilebilir. Bu aracın bu 4,7 saniyede 0’dan 100 km hıza çıkan 354 beygirlik altı silindirlik bir canavara göre sadece 8.41 litre yakıt tüketimi olması gerçekten şaşıp kalınacak bir durum. Özellikle son yıllarda Türkiye piyasasında da var olan marka benzer yapılar ile devam etmesi halinde Amerika’da yakaladığı fenomenliği dünya geneline de hızlıca yayabilir.
Yazar : Çetaş