Sizin için uygun satış danışmanını arıyoruz

Loading...
Aracımı Değerlendir    Beğendiğim Araçlar   
+
  Aracımı Değerlendir    Beğendiğim Araçlar
BLOG

Araçların Kaç Km Den Sonra Arıza Oranı Artar?

Eklenme Tarihi:
01 Şubat 2024
Araçların Kaç Km den Sonra Arıza Oranı Artar?

Araç alımlarında çok dikkat edilen kriterlerden biri hiç şüphesiz aracın kaç kilometre yol yaptığıdır. Araçların kaç km'den sonra arıza oranı artar sorusu da beraberinde gelmektedir. Birçok kişi araçların ne kadar yol yaptıktan sonra ömürlerinin tükeneceğini merak etmekte. Bu içeriğimizde bu konuya dair merak edilenleri yanıtlamaya çalışacağız. 

Araçlarda km arttıkça neden arıza oranı artar? 

Geçmişten günümüze üretilen aşıların hepsi aslında birçok farklı aksamın birleşmesiyle ortaya çıkarılan genel anlamıyla makine diyebileceğimiz yapılardır. Bu yapılar gerek zaman geçtikçe gerekse kullanıldıkça dış etkenlerin ve zamanın etkisiyle beraber deforme olabilmektedir. Bilindiği üzere her teknolojik alet de ve mekanik yapıda olduğu gibi materyallerin ve yapıların belli ömürleri bulunur. Araçlar için de durum biraz bunlardan ibarettir. Bu sebeple bazı araçlarda kilometreler arttıkça aracın deformesi de artmakta arıza sayısı günden güne fazlalaşmaktadır.  

Bu noktada bunun birçok sebebi olabilir. Başlıca sebepleri hiç şüphesiz dış etkenlere maruz kalmalıdır. Bunun yanı sıra aracın kullanım biçimi de kilometresinin artmasıyla beraber bazen negatif bazen pozitif etki edebilir. Fakat bir gerçek vardır ki arabaların kilometre sayısı arttıkça iç donanımlarından bazılarının ömrü kısalmaktadır. Bunların başında yeterli bakımı yapılmayan donanımlar gelir. Bu sebeple aracın kilometre sayısı arttıkça arza oranının da artmaması adına sürekli olarak periyodik bakımları ve zamanı geldiğinde ağır bakımları yapılmalıdır. Bunların yapılmasıyla beraber arıza oranı düşürülebilir. 

Araçlarda kaç km'den sonra arıza oranı artar? 

Birçok kişi araçlarda kaç kilometreden sonra arıza oranı artar sorusunu yanıtını beklese de bu sorunun kesin bir yanıtı bulunmamaktadır. Birinci üzere her araç farklı şekilde kullanılabilir, farklı coğrafi şartlara maruz kalmış olabilir, en önemlisi içinde kullanılan malzemeler her araçta farklıdır. Bunların her biri farklı değişkenler olmakla beraber ortalama olarak yakınlık göstermezler. Yani “x” bir aracın 500.000 kilometreden sonra arızalanma oranı artarken, “y” bir aracın 100.000 kilometreden sonra arızalanma oranı artabilir.  

Arızalanma oranının artmasındaki en büyük etken kilometreden önce aracın marka ve modelidir. Bunu takip eden ise ilgili aracın hangi şartlarda nasıl kullanıldığıdır. Misal olarak taksit olarak kullanılmış bir aracı kimse kolay kolay almak istemez. Bunun temel sebebi aracın çeşitli kişilerce nasıl kullanıldığını? Olması ve fazladan yorulmuş olduğunun düşünülmesidir. Ama tek bir sahibi olan ve 20 sene boyunca temiz şekilde bakılmış daha düşük bir araba daha alınabilirdir. Bunun sebebi ise arabanın bu kişi tarafından daha az yorulduğunun düşünülmesidir. Bir aracı ilerde satmayı düşünüyorsanız aracı yormadan dikkatli kullanmak, bakımlarını da düzenli yaptırmak zorundasınız. Piyasada bir araç satılacak olsa ilk olarak en temizi ve en bakımlı olanı satılır, diğerlerinden daha büyük bedelleri de beraberinde getirir. 

Araçlarda arıza oranını arttıran en temel kavramlar nelerdir? 

Araçlarda arıza oranını artıran en temel kavramlar ilk olarak aracın modelidir. Bilindiği üzere dünya üzerindeki araçların her biri birbirinden farklı avantajlara ve dezavantajlara sahiptir. Bugün sanayiyi ziyaret ettiğinizde ustalardan bilgi alarak daha yeni çıkmış bir arabanın bile sadece 5.000 kilometreden sonra arıza oranının arttığını öğrenebilirsiniz. Bu durumun temel sebebi ise başlıca arabanın tasarımıdır. Araç tasarımı oldukça kritik bir konu olduğu için mükemmele ulaşmak oldukça zordur. Endüstriyel bu pazarda gerek aracın ağırlığını düşürmek, gerek aracın performansını arttırmak gerek ise yakıt tüketimini düşürmek için mimariye uymayan şeyler de arabaya eklenmiş olabilir. Bu da temel olarak arabada bazı kronik sorunların oluşmasına sebebiyet verir. Bildiğiniz üzere piyasada binlerce farklı araba ve araba modeli bulunsa da bunlardan sadece bazıları fazlaca kullanılmakta. Bunun temel sebebi ise bu tip araçların diğer araçlara oranla daha az sorunlu olması ve harcanılan paranın karşılığını vermeleridir. Sürekli olarak oto sanayide duracak olan bir arabanın sanayideki usta dışında kimseye bir faydası olmayacaktır. Bu sebeple araçların arıza oranını artıran ilk faktörün araba seçimi olduğunu kabul etmek gerekir. 

Bir diğer konu da aracın nasıl bir şoförlüğe maruz kaldığıdır. Kendinizden ve çevrenizden yola çıkarak bir araca herkesin farklı önem verdiğim ve farklı şekilde baktığını görebilirsiniz. Aynı model aynı özelliklere ait araçlar her zaman aynı değere sahip değildir. Bunun başında bu aracın ne kadar yorulduğu, bakımlı olup olmadığı, daha önceden kazaya karışıp karışmadığı gibi değişkenler farkları belirler. Bu da doğrudan doğruya aracın nasıl bir şoförlüğe maruz kaldığını ortaya koyar. Araç eğer haşin kullanılmış ve bakımları aksatılmışsa o araç çok temiz bir mimariye sahip olsa dahi kronikleşmiş bazı sorunlara gebe olabilir.  

Aslında şoförlük ve direkt ilintili yani kullanımla dilek ilintili olan bir durum da aracın bakım durumudur. Araçları canlı birer organizma olarak ele almak ve sürekli olarak onlara bakım sunmak ömürlerini artıran bir uygulamadır. Bunun akabinde araç performans ve tüketim olarak tarafınızda memnun edecek bir stabilite sunabilir. 

Km kaynaklı arızalarda neler yapılmalıdır? 

Aracınızda bazı özellikleri ve bazı parçaların çok kullanılma sebepleri ömrünün tükendiğini gözlenirse yapılacak tek işlem orjinal sıfır parçayla değişimdir. Çok ekstra bir örnek olsa da ilgili araç doğru bir şekilde orijinal parçalarıyla beraber tekrardan toplanabilir. Bu durum oldukça masraflı bir işlemler bütününü beraberinde getirecek olsa da ömrü tükenmeye yaklaşmış araçlarda bunların dışında bir işlem yapmak sadece süreci biraz daha uzatmak manasına gelecektir. Eğer aracınızdan çok memnunsanız ve aynı modeli kullanmaya devam etmek istiyorsanız masraflı olsa da bu tarz bir yolu seçebilirsiniz. Fakat bu noktada kullanıcıların genelde yaptığı şey araçları ellerinden çıkarıp yeni bir araç modeline yönelmektir. Açık konuşmak gerekirse yapılabilecek en mantıklı hamle de budur. 

Araçlarda km'den dolayı en fazla nasıl arızalar meydana gelir? 

Çok yüksek kilometresi olan araçlar kullanım şiddetine bağlı olmak üzere mekanik ve farklı sorunlarla karşı karşıya kalabilir. Bu durum için belli bir ölçüt veya da net bir saptama yapmak pek mümkün değildir, tamamen kullanıcının aracı nasıl kullandığı ile alakalıdır. Mekanik aksamın dışında kullanım sebeple kabin içerisinde, koltuklarda, döşemelerde, direksiyonda ve kozmetik diğer unsurlarda deformeler gözlenebilir ve bu oldukça doğaldır. Bir araç kullanıldıkça özellikle kozmetik olarak yıldan yıla ne kadar bakılsa da deforme olabilir. Bunların dışında spesifik olarak yüksek kilometreden dolayı şu sorunları yaşarsınız diyebileceğimiz başka bir sorun bulunmamaktadır. Aracın marka ve modeline bağlı olmak üzere farklı kronik hatalar olması ise biraz öznel bir durumdur, bu durumun ilgili aracın üzerine ustalığı olan teknik servis uzmanlarıyla görüşülmesi gerekir. 

 

 

 

 

Yazar : Çetaş

Arkadan İtişli Araç Ne Demektir?
Arkadan İtişli Araç Ne Demektir?
Araçlarda sürekli olarak duyduğumuz arkadan itiş ve dört tekerden çekiş gibi kavramlardan birine bu içerikte detaylandırma yapılmıştır. Bu içerikte arkadan itişli araç ne demektir, alırken nelere dikkat etmek gerekir ne gibi özellikleri bulunur de...
Ekleme Tarihi: 19.10.2023
Coilover Nedir? Ne İşe Yarar? 
Coilover Nedir? Ne İşe Yarar? 
Coilover, araç tutkunlarının heyecanını ve merakını tetikleyen bir sürüş konseptidir. Bu teknoloji, adrenalin tutkunları için adeta bir heyecan kaynağıdır. Otomobilin süspansiyon sistemine entegre edilen bu özel yapı hakkında daha fazla detayı içe...
Ekleme Tarihi: 19.10.2023